08:02
Paris‘te ilk akşam yemeğini yeme vaktimiz geldi. Burada hava çok geç karardığı ve bizde karanlık olunca yemek yemeğe alışık olduğumuz için kendimize bir restoran aramaya başladığımızda Paris’te saat 23:00 (Türkiye saati ile 24:00 civarındaydı) Çok yorulduğumuz için bir an önce bir yer bulup oturmak istiyoruz. Daha önceden not aldığım Saint Michel çeşmesi civarındaki restoranlardan birine gitmeye karar veriyoruz. Aslında gitmek istediğim yer Atilla İlhan‘ın sevgilisiyle buluştuğu Depart Cafe ama yorgunluktan aslında karşımızda olan Cafe’yi görmeyip önünden geçtiğimiz başka bir yerde yemeğe karar veriyoruz. La Gentilhommiere adında bir restoranta giriyoruz. 




Bize verilen menüde çok farklı alternatifler var ama çoğu yemeğin içinde ne olduğunu bilmediğimizden (özellikle domuz eti yemediğimiz için) ben adını daha önceden duyduğum klasik fransız yemeklerinden yemeği tercih ediyorum. Paris’te ördek yemeği oldukça popüler, et yemekleri ve sonra da tavuk en çok tercih edilenler arasında. Bu akşam yemeği menüsünü incelerken fix menüsü olduğunu görüyoruz. Başlangıç, ana yemek ve tatlıdan oluşan menüde fiyat 14.90 Euro ile 16.90 Euro arasında değişiyor.

Soğan çorbası- mayonezlı yumurta

Biz bu menü seçeneğinde başlangıç olarak bir soğan çorbası (soupe a l’oignon ), mayonez ve maydonozlu suda haşlanmış yumurta (oeuf dur mayonnaise), şarap soslu ördek (coq au vin) şarap soslu fransız usulu et sote (boeuf bourguignon) tatlı olarak creme brulee ve  iki kadeh Bordeaux sipariş veriyoruz.

Ördek yemeği

Bir kadeh Bordeaux’nun fiyatı 5.7 Euro (Toplamda 45.20 Euro ödüyoruz) Alkol tüketen birisi değilim normalde, Fransız şaraplarının tadını merak ediyorum ama neticede içemiyorum. Eşimde şarabı beğenmediğini söylüyor. Biz öncelikle soğan çorbası ve mayonezli yumurta ile başlıyoruz. Soğan çorbası içinde Gravyer peyniri ve ekmek var, bir kaç kaşık içiyorum beğeniyorum ama bütün kaseyi bitirecek kadar değil. Soğan çorbası çok fazla damak tadınıza göre beğeninizin değişeceği bir çorba. Soğan seven bir bünye değilim ama Paris’e gelip Fransız yemekleri yemeden gidilmez diye düşünüyorum. Mayonezli haşlanmış yumurta ise hoşuma gidiyor, denenebilir bir başlangıç yemeği. Daha sonra gelen ördek (hayatımda ilk kez ördek yiyorum) oldukça güzel tavsiye ederim. En azından ördek tadını sevmeyeceğimi düşünmüştüm ama düşüncelerimin tersi çıktı diyebilirim.

boeuf bourguignon

Bu yemekler arasında ise bence en başarılısı ve kesinlikle tavsiye edeceğim yemek ise Julie and Julia filminden hatırlayacağınız ‘boeuf bourguignon’ . Yediğim en güzel et yemeğiydi diyebilirim çünkü bu tarz et yemeklerini pek sevdiğim söylenemez ama yemek hakkını veriyor. Daha önce denemediyseniz denemenizi tavsiye ederim. Yemeklerimizin tadına baktıktan sonra (hepsini yemek mümkün değil fazla geliyor) asıl denemek istediğim şeye tatlıya geliyor sıra.

creme brulle

Daha önceden yiyip tadını bildiğim halde creme brulee sipariş ediyorum ve kesinlikle pişman olmuyorum. Creme brulee şahane, çok beğeniyoruz ve mutlaka tavsiye edeceğim bir tatlı oluyor. Yemeklerden sonra keşke bir Türk kahvesi olsa da içsek diyoruz ama maalesef yok.

Güzel bir yemek ile Paris’te ilk gün akşamının tadını çıkartıyoruz, gün artık bitti ve otele gidip uyumaya karar veriyoruz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.